HTML

kdanoblog

Friss topikok

Linkblog

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

disclaimer

Az oldal tartalma minden bizonnyal fikció. (Elvégre ki akarna matematikus lenni...)

Konferenciák

2011.08.30. 19:11 kdano

Az egy hónapnyi nyaralás után igyekeztem ismét visszazökkenni a matekozásba, úgyhogy miután múlt vasárnap (21-e) este 11-kor megérkeztem az interrailről, hétfőn reggel el is látogattam a Turán 100. születésnapja alkalmából rendezett konferenciára. Még épp odaértem, mielőtt Pálinkás elkezdte megnyitó beszédét.. hát az elég szörnyű volt. Bár meg kell hagyni, angolul elég jól beszél. Meglepetésemre az ATV stábja is levideózta őt, meg az első előadást is, sőt interjút készítettek többekkel. Aztán hogy ebből valami adásba került-e, azt nem tudom, az aznapi híradóban nem szerepel, mélyebbre meg nem igazán akartam túrni az archívumában.

Ami a konferenciát illeti, ez volt a második, amin beültem előadásokra. Hát annyi értelme biztosan volt, hogy bemutatkoztam BBélának meg Bennynek. Meg találkoztam FPetivel, aki néhány előadás után megjegyezte, hogy mindig megbánja, amikor konferenciára megy, mert egy kukkot sem ért. És hát ezt valahol át tudom érezni, de én azért lényegesen kevesebbet tudok, mint posztdok kutatók. Mondjuk Peti algebrista, a konferencia pedig – Turánról lévén szó – leginkább számelméletről, analízisről és extremális gráfelméletről szólt, tehát azért mégis hasonló cipőben járhatunk. Szóval nem sok előadást értettem.

De általában nincs is mit érteni. A kutatók elmondják, mivel foglalkoznak, milyen eredményeik vannak nekik, meg másoknak, esetleg anekdotázgatnak. Ha ismerjük a témát, akkor akár követhetjük is, különben csak valami halvány képet kapunk. Ha egyáltalán. Persze megkérdezhetjük, hogy akkor mi értelme az egésznek. De ne tőlem kérdezzük, mert én nem tudom.. dehát nem is vagyok még matematikus.. lehet, hogy segít, ha látjuk, hogy mások mit csinálnak. Pl. mert ha valami hasonló bukkan fel nálunk, tudjuk, kihez kell fordulni.

Azért volt néhány olyan téma is, amit követni sem bírtam: az egyik, aki bevezetett egy rakat jelölést, aztán azokat használta. Pedig nem tűnt olyan bonyolultnak. És még szólt is, hogy lesz sok jelölés, úgyhogy próbáltam jól odafigyelni, csak nem jutott rá időm. Meg a másik lehetőség, hogy nem ismerem a szóban forgó témát, pedig kéne. Mint például a Fourier-analízist. Csak nem tudom, hogy mikor és honnan fogom megtanulni.. talán Cambridge-ben. És az ilyenekről mindig eszembe jut, hogy kéne tanulni funkanalt is. De számelméletből is rettenetesen keveset tanultunk: kábé nem tudok belőle többet, mint gimiben.. tény, hogy az talán nem is olyan fontos téma, mint a többi.

Ezen a héten szintén van konferencia a Rényiben–Múzeum körúton. Lehet, hogy holnap be is nézek, de hasznosabbnak tűnik a könyvek olvasgatása, és úgy általában a koncentrált tanulásba fektetni az időmet. Valamikor beszélgetek SMikivel is. Ez elvileg ma lett volna, csak elhalasztottuk.

ps. Most látom, hogy holnap reggel a Jacob Fox ad elő.. úgy tűnik ma sem alszom ki magam.

Szólj hozzá!

Címkék: konferencia analízis gráf számelmélet extremális

A bejegyzés trackback címe:

https://kdano.blog.hu/api/trackback/id/tr353191289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása