HTML

kdanoblog

Friss topikok

Linkblog

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

disclaimer

Az oldal tartalma minden bizonnyal fikció. (Elvégre ki akarna matematikus lenni...)

Benny és egyebek

2012.09.05. 09:11 kdano

Az egyik legfőbb ok, ami miatt annak idején a UCLA-t választottam Princeton helyett, az volt, hogy itt majd feltehetőleg Benny diákja leszek. Körülbelül onnantól kezdve, hogy elintézte, hogy halaszthassak egy évet Los Angelesben, olyan viszonyban is vagyunk mint diák és (nagy valószínűséggel) leendő témavezető. Tavaly nyáron egy pesti konferencián személyesen is bemutatkoztam neki, aztán pár hónappal később ő Cambridge-ben töltötte az Easter termöt, ahol többször is beszélgettünk.

A term elején ráadásul egész kis pereputtyával is körülvette magát, jól ki is kérdeztem Jacobot, Haót, de leginkább Choongbumot, aki közülük legtovább maradt Cambridge-ben. Egész sok mindent megtudtam ezalatt Bennyről, a Los Angeles-i életről, UCLA-ről, vizsgákról, kajáról, autókról, meg minden egyébről. Igazából erről kb három hónappal ezelőtt akartam írni, akkor valszeg jobban emlékeztem volna a részletekre. No de nem is nagyon lényeg, a lényeg az, hogy Benny ismét „kezembe nyomta” a Probabilistic Methodot, hogy olvassam el, csináljam végig. Minél hamarabb végzek, annál jobb. A nyáron foglalkoztam is vele, az első három fejezetet végigcsinálgattam, aztán egyéb teendők miatt kicsit háttérbe szorult a dolog. Most sem ezzel foglalkozom, hanem a két hét múlva esedékes vizsgáimra készülök. De ha azokon túl vagyok, akkor remélhetőleg lesz időm visszatérni a könyvhöz.

Pénteken beszéltem Bennyvel, és most kicsit hülye helyzetben vagyok. Benny mondta, hogy kapott egy állásajánlatot az ETH Zürichtől, és igencsak vonzónak találta. Úgyhogy a következő tanévben ott lesz, sőt az azt követőben is, és utána dönt, hogy visszajön-e a UCLA-re. És hát nekem úgy tűnt, hogy nem jön vissza, ha nem muszáj. Úgyhogy most két lehetőségem van: vagy megyek vele Zürichbe (feltéve, hogy tényleg ő lesz a témavezetőm), vagy maradok, és keresek valaki mást. Egészen egyértelműnek tűnik, hogy más olyan jót nem találok itt, mint ő. Viszont Zürich sem egészen egyértelmű választás. Tény, hogy vannak előnyei, például kilenc időzónányival közelebb van Budapesthez. Viszont van néhány egészen kellemetlen hátránya. Ezek közt kiemelkedő helyen a nyelv, Zürichben ugyanis németül beszélnek. Legalábbis az órákat (jórészt) németül tartják. Ami egyrészt kevéssé kompatibilis az én angoltanulási terveimmel, de még nagyobb probléma, hogy németül egyáltalán nem beszélek. Meg LA-t sem szívesen hagyom itt, egyrészt mert jó hely (az eddigi tapasztalataim alapján), másrészt mert egy évre úgy érzem, nincs sok értelme beruháznom mindenfélére. Mert Cambridge-t túléltem étkészlet nélkül, de itt azért már tényleg lenne értelme a biciklinek. Ha két évet tölthetnék itt, már kicsit szívesebben költöznék vissza Európába, de így olyan választási lehetőségeim vannak, amik közül most egyik sem tetszik maradéktalanul. Mondjuk még van pár hónapom.

5 komment

Címkék: amerika egyéb ucla

A bejegyzés trackback címe:

https://kdano.blog.hu/api/trackback/id/tr754756214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gerry. 2012.09.07. 18:52:47

Azért ez elég korrekt kibaszarintás, ti. ha sabbatical-ja esedékes, vagy fizetés nélkülire megy, mindenképpen tudnia kellett ezt már legalább egy éve...csak éppen elfelejtette közölni... (szórakozott professzorok...)

Zurich is jó lehet, ha Európában akarsz maradni PhD után. Ha viszont jobban vonz a burzsoá kapitalisták fellegvára, akkor a UCLA erősen nyerő. (Princeton meg főleg, de ez másik kérdés :P)

kdano 2012.09.07. 21:27:29

@Gerry.:
Nem, azt kifelejtettem, de az állásajánlatot csak most júliusban kapta. Egyébként Easter termben sabbaticalon volt Cambridge-ben.
Ja, és következő tanév alatt a 2013 szeptemberében kezdődöt értem, szóval most egy évig még itt lesz.

Gerry. 2012.09.08. 01:30:42

Fokkal jobb, akkor :) Bár el nem tudom képzelni mi a fenének akarna bárki is a UCLA-ről az ETH Zürich-re atmenni. Egyébként gondolom ezt a department-ben is mondta, klasszikus húzás, főleg ha valaki annyira nem akar elmenni: kaptam amonnan ajanlátat, ennyi és ennyi zsé, és ott anyira szeretnek, hogy csuda. Következésképpen gyerekek, ha a fizetésemet megemelni lennétek szivesek...

Tehát ha jól értem a PhD első évén túlleszel, akkor elmegy egy évre, és azután kisüti, hogy mit is akar (meg mennyit adnanak neki a UCLA-n, mert ez felhivás egy keringőre, mindig)? Tehát akkor fog tudni biztosat amikor Te éppen letetted a vizsgákat a második év végén. Mindenesetre programok között váltani általában nem is lehet...vagy totál kinszenvedés.

kdano 2012.09.08. 03:12:06

@Gerry.:
Nekem úgy mondta, hogy két évet lesz ott, a 2013/4 és a 2014/5-ös tanéveket (nemtom, pontosan, hogy ezt hogy oldja meg a UCLA-vel), és utána dönt.
Én egészen biztos vagyok abban, hogy a UCLA nem tudja megadni azt a fizetést, amit Svájcban kapna. Az ETH-nak egyébként bevett szokása megvásárolni a kutatókat. Ő pénzről persze nem beszélt, illetve csak annyit említett, hogy mennyi lenne ott az én ösztöndíjam, ha átmennék (kb duplája, bár Zürich drágább is LA-nél), de szerintem messze nem ez volt az egyetlen szempont, pl. azt megemlítette mintegy indokként, hogy Zürich közelebb van Izraelhez.

A vizsgáimon remélhetőleg két héten belül túl leszek, vagy ha nem, akkor fél év múlva (az Laci, akinek három félévet kell várnia velük).
Benny meg azt mondta, hogy az ETH megengedte neki, hogy átvigye a diákjait, szóval ez nem kéne, hogy nagy probléma legyen.

Gerry. 2012.09.09. 21:44:57

Hm, láthatóan akkor nagyon akarják, ha ilyen engedményeket tettek (hallgatók mozgatása), alapból ez nem jellemző.

Oktatók megvásárlása kilóra általában amerikai móka, meg úgy egyáltalán, pénzkérdés. Bár nem mindig az. Máig azon röhögök, amikor a USC három éve meghivott két oxfordi és egy cambridge-i profot látogatóba...vajon mikor? Hát január végén, és mit ad isten, a kampusz közbemutogatása mellett jutott idő levinni őket a partra is, ahol elfilozofálhattak a brit és a kaliforniai időjárás közti enyhe különbségeken :D (És ez tényleg nem véletlen volt, direkt jól időzitettek.)

Átlagolva a UCLA adja az állami egyetemek közül talán a legmagasabb fizetéseket - talán Michigan ad kb. ennyit, a Berkeley, meglepő módon nem. Dehát Svájc az Svájc...

Témevezetődnél gondoltam, hogy ez szempont, neked közelebb van Mo, ez is tény. Az is, hogy az USA-ban magyarnak lenni kicsit más, mint Svájcban -egyetemi szinten tökmindegy, a falakon kilépve már nem...

De mondom, a fő kérdés mit akarsz PhD után. Halvány lila gőzöm sincs mi megy matematikuséknál, de gondolom azért csak érvényesül az, hogy ha az USA-ban akar maradni az ember, akkor doktoráljon ott. Ösztöndijilag nyilván többet adnak, az USA olcsó hely...Svájc nem, nagyon nem.

Egyébként mennyire erős Zürich matekból? Idáig úgy tudtam ennyira eszeveszetten nem, és ránézve az ARWU matekos listájára, nem állitanám, hogy nagyon változott volna az elképzelésem ez irányban

www.shanghairanking.com/SubjectMathematics2012.html
süti beállítások módosítása