HTML

kdanoblog

Friss topikok

Linkblog

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

disclaimer

Az oldal tartalma minden bizonnyal fikció. (Elvégre ki akarna matematikus lenni...)

Winter Quarter

2013.02.28. 23:48 kdano

Már megint igencsak régóta nem írtam, mondjuk nagyon sok izgalmas dolog nem is történik körülöttem. Még a legizgalmasabbak közé tartozik talán a workshop, amit Bennyék szerveztek január végén. Mint kiderült, egy workshop kábé olyan, mint egy konferencia, csak kisebb. Négy napnyi előadás volt, mind „plenáris”, ha ennek így van értelme. Szóval nem voltak párhuzamos előadások.

Egész kellemes volt, talán először éreztem úgy, hogy kezdem érteni, hogy mire jó egy ilyen konferencia, jópár esetben esélyem volt követni amiről az előadók beszélnek. Ez mondjuk elég sokban köszönhető az Alon-Spencer könyvnek (aminek egyébként a vége felé közeledem, már a 15. fejezeten is túlvagyok). A résztvevő diákok közül néhányakkal meg is ismerkedtem, továbbá szeptember óta első ízben volt esélyem magyarul beszélgetni Los Angelesben. Talán az egyetlen kellemetlen dolog az volt, hogy úgy éreztem, nem igazán tudok beszélgetni, mert nincs miről. Még nem kezdtem el kutatni, szóval nincsenek problémák, amiken gondolkodnék, márpedig ilyen helyzetben leginkább erről beszélgetnek az emberek (kivéve, ha jól ismerik egymást és van más témájuk is). Azért Póval egész jól elbeszélgettem a magyar és amerikai oktatásról, olimpiai felkészítésről.

Choongbum vezetésével egyik este elmentünk Koreatownba koreait vacsorázni. Ez igazából nekem annyira nem jött be: nem laktam jól vele, ahhoz képest pedig elég drága volt. Jobban ízlett a kínai dim sum, amit korábban próbáltunk ki. Meg azóta is voltunk egyszer, nagyjából két hete. Aztán a hazaút volt még érdekes: Az amerikai vezetési kultúrát amúgy is kicsit kaotikusnak tartom, bár ez lehet, hogy azért van, mert itt még nem vezettem (kivéve, amikor Ari kocsiját a garázsban kipróbáltam). Azért nem túl bizalomgerjesztő a hat-nyolcsávos autópálya, amin a jobbratartás nem érvényesül, mert nem is lenne megoldható, ráadásul igen gyakoriak a fel- és lecsatlakozások. Meg asszem az zavar még (bár ebben meg lehet, hogy Benny vezetési stílusa is benne van), hogy nincs egy ritmusa a közlekedésnek, az autók/sávok sebessége igencsak hektikusan mozog.

Szóval mentünk hazafelé, épp a legbelső sávban, és egyszer csak azt vettük észre, hogy az előttünk lévő kocsi (mi olyan 100 méter lemaradással követtük) balra indexel, ráadásul balra ki is lóg a sávból a betonfal és a belső sáv közti lebetonozott területre (igen, errefelé betonból van az autópálya, nem aszfaltból). Első tippem az volt, hogy valahogy az előtte levő tudomására próbálja hozni, hogy ő nagyon siet, és húzódjon le valahova, de ezt elég gyorsan elvetettem, mert nem erre utalt a viselkedése. Amikor utolértük, akkor derült ki, hogy mi a helyzet: A nő épp egy dossziét tartott a bal kezében, jobbjában a dokumentumok, amiket kivett belőle, és miközben ezeket olvasta, a könyökével kormányozott. Az indexet meg nyilván egy rossz mozdulattal kapcsolta be, és hát honnan tűnne fel neki, ha azt se veszi észre, hogy kiment a sávjából. Ezen kicsit elképedtem, mondjuk nem biztos, hogy ilyesmi csak amerikában fordulhat elő.. Az viszont tetszett – szintén ekkor láttam –, hogy errefelé tényleg bármi lehet a rendszám, egész pontosan egy ilyet láttam: ♥DRIVING.

Ebben a termben kombinatorikát tanítok, ez egy upper division óra, vagyis értelmes matematika. (A lower division és az upper division között nagyjából a dolgok bizonyítása a határvonal – valahol a határon van a diszkrét struktúrák lower division tárgy, amit legutóbb tanítottam.) Igazából nagyon örülök, hogy ezt kell tanítanom, mert teljesen magabiztos vagyok a témában, és a közönségem is használható. Sokkal okosabbak, mint a múltkori csoportom. Az egyetlen kellemetlenség, hogy itt nekem kell a házit javítanom. Amúgy úgy érzem, a tanítás is jobban megy, amiben valszeg az is szerepet játszik, hogy kicsit komolyabban veszem a dolgot, talán többet is, de mindenképp összeszedettebben készülök. Meg az angolom is sokat fejlődött év eleje óta, pl. most már általában elsőre megértem a diákok kérdéseit, meg hát előadni is jobban tudom magamat. A múlt termben egyébként eléggé lepontoztak a diákok, 5,5 körüli átlagom volt a 10-ből, ennél azért remélem a mostaniak hasznosabbnak éreznek. Meg azt kaptam még meg, hogy nem beszélek elég hangosan, és nem vagyok elég magabiztos, kíváncsi vagyok, ezen mennyire sikerült javítanom.

Még egy kis epizód a különböző kultúrákról: Múltkor megkérdezte Andy, hogy balkezes vagyok-e, mert hogy jobb kezemben fogom a kést, és bal kezemben a villát. Azóta néha eszembe jut megnézni, hogy az amerikaiak hogy használják az evőeszközöket, de egyelőre még nem sikerült olyat találnom, aki jobbkezes és kést is használ :P Még azért próbálkozom.

És néhány random megjegyzés: eddigi életem során idén volt először, hogy 22-én volt a szülinapom. Tegnap pedig tűzriadó volt a házunkban, este fél tizenkettőkor, vagyis pont 24 órája (igen, ezt a posztot visszatoltam kilenc órával, vagyis kaliforniai időzónába tettem, csak azért, hogy februári maradjon). Borzalmas hangja volt, és néhányakat minden bizonnyal az ágyából ugrasztott ki, ugyanis elég sokan voltak pizsamában. Három tűzoltóautó is kijött, kettő daruval. Aztán negyed órán belül elmentek, szóval valószínűleg nem tűz volt, csak egy elfüstölt vacsora. Úgyhogy meg is ragadom az alkalmat, hogy megmutassam, hol lakom: a kép jobb szélén látható ablakban mi felejtettük égve a lámpát.

2013-02-27-23-24-07pici.pngA bal szélen pedig ezek a tűzoltóautók tündökölnek:

2013-02-27-23-22-50pici.png

Szólj hozzá!

Címkék: amerika konferencia ucla

A bejegyzés trackback címe:

https://kdano.blog.hu/api/trackback/id/tr685111157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása