HTML

kdanoblog

Friss topikok

Linkblog

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

disclaimer

Az oldal tartalma minden bizonnyal fikció. (Elvégre ki akarna matematikus lenni...)

Diplomásan

2011.07.01. 00:36 kdano

Hát túl vagyok rajta. Magyarországi tanulmányaim véget értek. Papírt ugyan még nem kaptam – pedig valamit kéne küldeni Cambridge-nek –, de több dolgom már nem lesz vele. Asszem nem voltam kellőképpen tájékozott a záróvizsgát illetően, az legalábbis meglepett, hogy tíz percet kellett volna a szakdolgozatról beszélni. Végül nem lett belőle probléma. A bizottság sem volt nagyon a topon: úgy tervezték, hogy egyre végzünk (és első körben én is délre rendeltem az egyetemre Ilcsit), de gyorsan kiderült, hogy az nem fog menni. A hét vizsgázó névsorban felelt, én voltam a középső. Az előttem levő három diák több mint másfél órán keresztül felelt, a vizsgáztatók némelyike viszont sietett volna el, úgyhogy tőlem már csak kérdezgettek. Én 10-15 perc alatt végeztem, a végén pedig TLaci mindösszesen öt percet töltött feleléssel. Ezzel én persze nem számoltam, le is késtem az eredményhirdetést (a szakdolgozatomat pedig egyelőre nem kaptam vissza).

Fél nappal államvizsga előtt viszont elromlott a laptopom, úgyhogy az most apunál van, hátha meg tudja szereltetni valamelyik ismerősével. Jópár hónap után kapcsoltam be újra az asztali gépemet. Minden automatikusan induló programot letiltva is meglepően lassú.. hiába, öt éve is inkább alsó-középkategóriásnak számított. Úgy érzem, kénytelen leszek egy időre felfüggeszteni a Battlestar Galactica másodszori végignézését. No de vissza a matematikához.

Ma egy órát beszélgettem SMikivel, és végül abban egyeztünk meg, hogy majd még beszélünk. Persze ennél azért hatékonyabb volt, tanácsokat adott, hogyan kéne előadnom, meg mit kéne olvasgatnom. Olvasnivalóból amúgy sem érzem, hogy hiányom lenne, sőt. Annyi könyvet terveztem be a nyárra, hogy tökéletes képtelenségnek tartom, hogy mindet sikerüljön elolvasnom. A viszonylag magas prioritásúak: Hatcher: Algebraic topology, Bollobás: Modern graph theory, persze Benny javasolta az Alon-Spencer: The probabilistic methods-át, és jó lenne belenézni a Matousek-féle topologikus kombinatorika könyvbe (Using the Borsuk-Ulam theorem). Aztán ha túl sok időm lenne, átnézhetném a nagy gráfos dolgokat, meg számítástudományból amit nem vettünk órán. Ja és persze akkor vannak még a Frank-féle témák.

És akkor nem beszéltünk a nem matek-jellegű könyvekről. Pl. Cipkától kölcsönkaptam két közgazdaságtanba bevezető könyvet, hogy legyen némi fogalmam a dolgokról. Aztán ha minden igaz épp úton van idefelé Orson Scott Card Ender-tetralógiája (persze van bőven több, mint 4 könyv is a sorozatban, de ezeket egy díszdobozban árulják). Meg múltkor jártunk libriben, ha már az IK volt kedves megjutalmazni minket könyvutalvánnyal, és vettem Spirót, mert azt még nem olvastam. Mindenekelőtt viszont befejezem a záróvizsgára készülés miatt félbehagyott Iain Banks: The Algebraist könyvet. Hát nem úgy tűnik, hogy bármi köze is lenne algebristákhoz, vagy akár csak matematikához (magyarra "A száműző" címmel fordították), de ez azért nem is feltétlen elvárás egy sci-fitől. Amúgy is: ki tudja, mit hoz a könyv vége.

Szólj hozzá!

Címkék: egyéb

A bejegyzés trackback címe:

https://kdano.blog.hu/api/trackback/id/tr503028902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása