HTML

kdanoblog

Friss topikok

Linkblog

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

disclaimer

Az oldal tartalma minden bizonnyal fikció. (Elvégre ki akarna matematikus lenni...)

Tanévkezdet

2011.09.17. 22:33 kdano

Hát újra eljött a szeptember, és én tizenöt éve először nem kezdtem neki mindenféle tanulmányaimnak. Azazhogy nem úgy, csak úgy másképp. Szóval az eltén van bőven érdekes tárgy, ki is néztem magamnak, hogy mire fogok én talán beülni, nehogy már unatkozzak :P Aztán ahogy az első hét telt, egyre kevesebb órát látogattam. De persze nem azért, mert untam negyvenedszerre is eljátszani a "–neked nem külföldön kéne lenned? –csak októberben kezdődik a tanév.." párbeszédet, pedig tényleg mindenki megkérdezte, aki kicsit is hallott róla. Tanárok, évfolyamtársak, felsőbbévesek, alsóbbévesek.. Akkor már sokkal inkább azért, mert hétfő-kedd-szerdára rakták az érdekes tárgyak nagy részét. Meg egyéb dolgok is közbejöttek, például egy nátha. Ja és magántanítok is, amit nem néztem volna ki magamból korábban.

Azért nem hiszem, hogy egyetemrejárás nélkül nagyon unatkoznék, az utóbbi időben például elolvastam a gráfszínezéseket a szokásos két könyvben, meg végigoldottam a feladatokat a Modern Graph Theoryban. SMikitől is kaptam egy 50 oldalas cikket, hogy nézzem át két hét alatt.. hát nem sikerült, egyelőre kb csak belelapoztam. Meg Fourier-sorokról olvasgatok, hátha jó valamire.

Közben az Egres-problémáról is volt egy szeminárium, Gyuszkó saját állítása szerint megoldotta a feladatot részpartíció F-re, azaz amikor a lamináris F-ben nincs tartalmazás. A bizonyítás egyetlen állításától eltekintve egyébként Attila is átnézte, tehát valószínűleg helyes. Ez az állítás egyébként egy bonyolultabb analógja a korábbi posztomban részletezett minimálisan törlendő élek számának. Tehát elvileg ez is a minimumot adja meg, csak általános halmazrendszerre összetettebb dolgokat kell vizsgálni (egy nem teljesen triviális függvény definiálásának segítségével). Magát az állítást senki nem ellenőrizte, körülbelül Gyuszkó elhitte magának, de azért reméljük, hogy igaz is. Az erre alapuló bizonyítást két okból sem írom most ide, ebből a fontosabbik persze az, hogy nem igazán követtem. De egyébként is összetett, és olyan dolgokat (tömör halmazokat, Egres-eredményeket) használ, amikről nekem fogalmam sincs.

Mindezek mellett kicsit felcsaptam önkéntes mentornak: ha már a szakköröseimet ide küldtem egyetemre, legalább kicsit eligazgattam őket az érdekesebb dolgok irányába. Pl. csináltattam velük cs accountot (nem, nem Counter-Strike), de elvittem őket a kömal-szerkesztőségbe is, regisztrálni. Bemutattam őket Alpárnak, hátha nekik is kedvük szottyan programozgatósabb, alkmatos dolgokhoz, mint ahogy én is részt vettem egy projectben tavaly. Ezen kívül betessékeltem őket a bme-s acm-szakkörre is. Meg felvettettem a geometriai algoritmusokat, mert kevés kreditjük volt, viszont azt meg tudták volna csinálni. Aztán leadattam velük, mert szerintem akkor fogják tartani a szakkört. De erről majd egy későbbi posztban.

Szólj hozzá!

Címkék: egyéb egres

A bejegyzés trackback címe:

https://kdano.blog.hu/api/trackback/id/tr253234997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása