HTML

kdanoblog

Friss topikok

Linkblog

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

disclaimer

Az oldal tartalma minden bizonnyal fikció. (Elvégre ki akarna matematikus lenni...)

Nyári matek 2.

2011.07.20. 22:25 kdano

Az utóbbi időben nem nagyon írtam posztot. Ennek leginkább az az oka, hogy említésre méltó esemény nem nagyon történt velem, illetve a matematika és köztem. (Hű de hülyén hangzik ez :P ) Arról meg nem akarok minden nap beszámolni, hogy melyik tételeket nézegettem, milyen feladatokon gondolkoztam, részint mert időpazarlás, részint mert spam. Elég egy-egy áttekintő bejegyzés az ilyenekről.

Az utóbbi időben tehát elolvastam Bollobás és Diestel könyvének extremális gráfokról szóló fejezetét, illetve végigcsináltam az előbbiben található hetvenvalahány feladatot egy-két kivétellel. Géza küldött felkészítő feladatokat IMC-re, azokat csak nagyon picit nézegettem. Igazából nem sok kedvem van hozzájuk. Közel sem érzem olyan motiváltnak magam a matekversenyzés iránt, mint gimiben. Ehelyett viszont elkezdtem átnézni a lektorálandó cikket, egyelőre a harmadánál tartok. Hogy a gráfelmélettől kicsit elszakadjak – meg amúgy is, sosem olvastam még topológiakönyvet – elkezdtem Hatcher Algebraic Topology-ját nézegetni. Egyelőre elolvastam az első fejezet (fundamentális csoport) nagy részét. Hát nem tudom, helyenként úgy érzem, hogy túlságosan a képzeletünkre épít, máshol meg eléggé absztrakt, anélkül, hogy szemléletesen elmondaná, hogy miről van szó. Pl. a tórikus csomókról szóló részeket nem igazán fogtam fel. De lehet, hogy ebben a türelmetlenségem is közrejátszott – a témát ugyanis alapvetően már tanultam –, és ha több időt szánok rá, akkor felfogom. Egyelőre nem érzem annyira lényegesnek a kérdést, hogy ezt az időt rászánjam.

Még talán a múlt hétfői Egres-szemináriumról érdemes némi szót ejtenem. Ez is egy olyan dolog (az augusztusi interrailingezésünk megszervezése mellett), amire kéne időt szánnom, csak aztán nem sikerül.. szóval azóta sem gondolkoztam rajta. Viszont még akkor sikerült kihoznunk, hogy Kristóf gondolata az egyhalmazos esetre nem jó, vagy legalábbis hiányos. Helyette megadtuk a helyes, könnyebben kezelhető és mindemellett kiszámítható leírását a keresett minimális élszámnak. A módszerről hasonlít a korábbiakhoz, csak eggyel többféle eset lehetséges. Erről majd esetleg egy későbbi posztban. A többhalmazos, vagyis az általános kérdés viszont lényegesen bonyolultabb ennél, ott az csak jóval bonyolultabb esetekkel jellemezhető a minimum, ezt egyébként az egy héttel korábbi ellenpéldám is mutatta. Viszont ha jól emlékszem, a sejtésünkről, mint lehetséges konfigurációról sem azt nem láttuk be, hogy valóban megadja a minimális élszámot, sem azt, hogy kiszámolható. Szóval van még munka vele, Gyuszkó pedig jelenleg is Hollandiában van (ahol egyébként az előzetes hírek szerint nem teljesített nagyon fényesen a csapat, de majd két napon belül kiderül), szóval a projekt pihen. Hogy mikor lesz vele valami is, az meg – gondolom – majd kiderül.

Szólj hozzá!

Címkék: egres gráf extremális topológia

A bejegyzés trackback címe:

https://kdano.blog.hu/api/trackback/id/tr503084705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása