HTML

kdanoblog

Friss topikok

Linkblog

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

disclaimer

Az oldal tartalma minden bizonnyal fikció. (Elvégre ki akarna matematikus lenni...)

Tavaszi szünet

2013.03.31. 23:48 kdano

Nemrég véget ért a téli negyedév, az azóta eltelt két hét így számomra lényegében szünet volt. Az elején mondjuk még kellett íratnunk egy vizsgát, aztán persze ki is kellett javítani, de a többi viszonylag rugalmas időtöltés volt. Most így hirtelen nem is nagyon emlékszem, mit csináltam azóta. Azért megpróbálom felidézni.

Egyrészt olvastam matekot. A probabilistic methoddal körülbelül végeztem, vagyis az érdekes fejezeteket elolvastam, az érdekes feladatok túlnyomó többségét megoldottam (az első részből még kettő hiányzik, de a második résszel is egész jól állok.. bár az utolsó fejezet feladatait semmi kedvem leírni). Ezen kívül épp tegnap fejeztem be a Babai–Frankl-féle befejezetlen könyv olvasását lineáris algebrai módszerekről. Olvasnivaló mondjuk van bőven, de elvileg nem sokára valami problémán is elkezdek gondolkozni.

Közben megkaptam az értékelésemet is, mint gyakvez. Ahogy számítottam rá, jobb lett, mint múltkor: most 6,2-es átlagot kaptam 9-ből (és 7-es mediánt), mondjuk ebben benne volt egy 1-es is. Azt hiszem, ha normálisan tudnék angolul beszélni, még jobb lenne, de azért bőven van hova fejlődnöm. Viszont most senki nem panaszkodott arra, hogy nem vagyok elég határozott, és motyogásra is csak egyvalaki. Szerencsémre a holnap kezdődő tavaszi termben is kombinatorikát tanítok, meglátjuk mi lesz.

Még egy-két fejlemény a múltkori poszthoz képest, hogy azt hiszem sikerült olyan jobbkezes amerikaiakat találnom, akik úgy használják a kés/villát, mint én (bár tény, hogy a kés alkalmazását igyekeznek kerülni). Továbbá egy héttel az említett tűzriadó után volt tényleges tűz is a házban, a szemétledobónk gyulladt ki, és egy órán át álldogáltunk kint amíg eloltották.

Visszatérve a tavaszi szünetre, az infó válogatóverseny feladatait is lektoráltam, ugyanis az is múlt héten volt. Magyarországon, úgyhogy 2005 óta először nem voltam ott a lebonyolításnál. Azt hiszem jobb lett volna, ha ott vagyok, mert bár így is átnéztem a szövegeket és készítettem példamegoldást, technikaibb részletekbe nem tudtam beleszólni. Összességében a feladatok egész jók voltak. Nagyon érdekes nem volt köztük, de sokkal kevésbé voltak sablonosak, és nehezebbek voltak, mint korábban, valamint új technikai eszközöket hozott be. Amivel probléma volt, az az, hogy a feladatok nehezedésével párhuzamosan nem nőtt a verseny időtartama. Maxpontot például senki nem írt egyik fordulóban sem, ami nem is tudom, hogy előfordult-e már korábban. A tesztesetek sem voltak tökéletesek: a programok pontozása helyenként kicsit igazságtalan lett.

Ezen a héten egyébként kirándulni voltam: meglátogattam Lacit a keleti parton. Elrepültem New Yorkba, két nap után átbuszoztunk Bostonba, majd ott is eltöltöttem két napot, és hazarepültem. New York nagyon jó hely, bár Manhattanben igencsak drága az élet. Klassz épületek vannak, és jókat lehet sétálni. Pl. első nap a 28. utcától elsétáltunk egészen a Financial Districtig, meg vissza. Útközben megnéztük a Hudsont, a 9/11 Memorialt, a Wall Streetet (még egy olyan utcai árust is találtunk, aki az egyik városi képviselőnek intézett üzenetet ragasztott ki a kocsijára, miszerint: kérjük támogassa a bírságok mértékének csökkentését, mert mi, kisvállalkozók az 1000 dolláros büntetéseket nem engedhetjük meg magunknak). Hazafelé meg kb végigsétáltunk a Broadway-n. Na persze csak a lakásig, nem a város határáig (vagy akár még tovább).

A fényképezőgépem viszont sajnos bedöglött, illetve nem tudom, hogy azzal van a baj, vagy az akkukkal, amiket használok (esetleg mindkettővel), de frissen feltöltve sem tudtam bekapcsolni velük a gépet a Washington square meglátogatásától kezdve. Tehát a túra nagy részén. Úgyhogy sajnos alig van képem a látványosságokról. Egyébként Sandy hatása még nem múlt el teljesen, a Szabadságszobor például júliusig le van zárva, de egyes metróvonalakat is még mindig pótolni kellett. Másnap találkoztunk BBencével és megnéztük a Central Parkot meg a High Line-t. Meg egy stand-up comedy előadást este, de az nem volt valami nagy szám.

Másnap reggel átbuszoztunk Bostonba (ez egy jó hat órás út volt). Pontosabban onnan továbbmetróztunk Cambridge, Massachussettsbe. Még valami reading groupra is beültem, meg este átjöttek Jankóék beszélgetni. Boston nem túl szép város, legalábbis nekem nem nagyon tetszett. A Harvard Bridge-ről nézve például nem az jutott eszembe, hogy milyen szép a város, hanem hogy innen kéne, hogy szép legyen, de nem az. Van néhány izgalmas épület, de összességében elég unalmas szögletes az egész. (Amerikában egyébként a legtöbb épület szögletes. A kocsik is azok.) Azért jó lehet ott élni, mert a kinézetet leszámítva jól meg van csinálva. Azért sétálgattam is valamennyit, de az időmből itt többet töltöttem ismerősökkel: beszélgettem valamennyit Tommal, Ronggal és LGáborral is.

A repülőm szombaton hatkor indult haza, amikor még nem jár a helyi bkv, úgyhogy előző éjjel, az utolsó busszal utaztam ki, aludtam vagy két órát a reptéren, meg még 4–5-öt a repülőn. És hát most itt vagyok. Holnap április 1., húsvét hétfő, mellesleg az első tanítási nap. Ideje is befejeznem a poszt írását.

Szólj hozzá!

Címkék: amerika egyéb ucla

A bejegyzés trackback címe:

https://kdano.blog.hu/api/trackback/id/tr235186765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása